کیوی پلاست

محصولات پلاستیکی

کیوی پلاست

محصولات پلاستیکی

طبقه بندی موضوعی

۵ مطلب در خرداد ۱۴۰۰ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

تمیز کردن مخزن آب آب یک پروژه مهم نیست. بهترین راه برای اطمینان از اینکه یک تمیز کردن معمول فقط یک تمیز کردن معمول است - و نه برخی موارد اضطراری بهداشتی - این است که مراقب رسوبات ، جلبک ها یا سایر رشد های ناخوشایند میکروبی باشید. مخازن سفید یا شفاف به ویژه در معرض آلودگی قرار دارند زیرا وقتی در بیرون قرار می گیرند تابش مستقیم خورشید را دریافت می کنند. در چنین مواردی آنها به یک محل تخم ریزی برای باکتری ها و جلبک ها تبدیل می شوند ، که می توانند باعث ایجاد طعم و بوی تلخ شوند و در صورت عدم کنترل حتی ممکن است باعث بیماری یا مشکلات سلامتی شوند.

خبر خوب این است که احتمالاً برای انجام بازرسی یا تمیز کردن اولیه نیازی به استخدام کسی ندارید. بیشتر افراد می توانند مخازن آب خود را تمیز کنند. شما فقط می خواهید مطمئن شوید که می توانید به مخزن دسترسی پیدا کرده و برای شستشو و شستشو به هر قسمت از فضای داخلی برسید. پس از پایان کار ، باید کاملاً جدید به نظر برسد!

در این مقاله به شما در مورد میزان نیاز به تمیز کردن مخزن ذخیره آب و همچنین تجهیزات مورد نیاز برای تمیز کردن آن و همچنین مراحل انجام اطمینان از سالم بودن مخزن برای نوشیدن ، توضیح خواهیم داد.

چه زمانی باید یک مخزن ذخیره آب را تمیز کنم؟

اینکه چند بار نیاز به تمیز کردن مخزن پلاستیکی آب دارید ، به میزان جلبک ، لجن یا لجن موجود در آن بستگی دارد. در بیشتر موارد این مسئله حدوداً یک بار در سال خواهد بود ، اما برخی از مخازن ممکن است نیاز به تمیزکاری مکرر داشته باشند.

شما می توانید با بازرسی منظم فضای داخلی ، مراقبت از رسوبات یا رشد میکروبی که نشان دهنده آلودگی باشد ، نیاز به تمیزکاری داشته یا خیر. این امر به ویژه اگر مخزن در معرض نور مستقیم خورشید قرار گیرد ، از اهمیت زیادی برخوردار است و این امر می تواند رشد میکروبی را تسریع کند. در این موارد بهتر است که مخزن را دو یا حتی سه بار در سال تمیز کنید.

خوشبختانه تمیز کردن مخزن آب خیلی پیچیده نیست و اکثر مردم می توانند خودشان این کار را انجام دهند. علاوه بر بازرسی های معمول ، باید مخزن آب خود را تمیز کنید هر زمان موارد زیر رخ داد:

  • یک خط آبرسانی جدید نصب شده است
  • یک خط آبرسانی موجود ترمیم شده است
  • آب حاصل از سیستم مخزن از نظر باکتری کلی فرم مثبت ارزیابی شده است
  • چندین ماه است که از سیستم استفاده نشده و تخلیه نشده است

 

برای پاک سازی مخزن ذخیره آب به چه مواردی نیاز دارم؟

بیشتر لوازم تمیزکاری مورد نیاز برای تمیز کردن مخزن پلاستیکی ذخیره آب در اطراف خانه شما یافت می شود. تمیزترهای عمیق تر و دقیق تر ممکن است به ابزارهای معمول کمتری نیاز داشته باشند و اگر با دستی به هر گوشه مخزن نرسیدید ، احتمالاً به نوعی اکستندر یا موپ نیاز دارید. تمیز کردن مخزن ذخیره آب به موارد زیر احتیاج دارد:

  • موپ کف با سر اسفنجی و میله قابل تنظیم یا زاویه دار
  • سطل
  • سفید کننده مایع بدون بو (محافظ غیر الیافی)
  • حداقل دو گالن آب
  • دستکش یکبار مصرف
  • محافظت از چشم
  • اختیاری: پمپ مخزن ، خلا vac فروشگاه ، خلا vac مرطوب / خشک یا حوله خشک
  • اختیاری: واشر فشار
  • اختیاری: نوارهای کلر

بهتر است قبل از شروع تمیز کردن ، محلول سفید کننده تهیه کنید. برای هر گالن آب از یک قاشق غذاخوری سفید کننده استفاده کنید. دو گالن محلول باید کافی باشد ، اما سه یا چهار گالن اطمینان می دهد که هرگز تمام نخواهید شد.

 

مطالب پیشنهادی :

آیا مخزن ذخیره سازی آب باعث گرم شدن آب شما می شود؟

تفاوت مخازن بتونی و پلاستیکی در چیست؟

 

 

چگونه مخزن ذخیره آب را تمیز کنم؟

تمیز کردن مخزن ذخیره آب کمی شبیه تمیز کردن وان غول پیکر است ، فقط با مراقبت بیشتر در مورد ضد عفونی داخلی. در اینجا خلاصه ای از مراحل انجام شده آورده شده است:

  1. مخزن آب را تخلیه کنید - اگر مخزن آب بزرگی دارید ، اطمینان حاصل کنید که آب را به محلی برسانید که باعث غرق شدن در محیط اطراف نشود. هرچه مخزن خشک شود ، نتیجه نهایی موثر خواهد بود ، بنابراین اطمینان حاصل کنید که از پمپ یا جای خیس مرطوب برای خارج کردن آب باقی مانده از روند تخلیه استفاده کنید. در روش دیگر ، از یک حوله برای پاک کردن رطوبت باقی مانده استفاده کنید.
  2. سطح داخلی را تمیز کنید - این احتمالاً مهمترین قسمت از فرآیند تمیز کردن است. شما می خواهید هرگونه آلودگی ، لجن یا لجن جمع شده روی دیواره های مخزن را از بین ببرید. واشرهای برقی ابزاری عالی برای کار هستند ، زیرا بعضی از مخازن اجازه نمی دهند فضای کافی برای دسترسی آسان به داخل و تمیز کردن فضای داخلی وجود داشته باشد. اگر برق شوی ندارید ، از برس های موی سفت ، موپ با دسته قابل تنظیم یا هر وسیله تمیز کننده ای که می تواند به صورت زاویه دار استفاده شود ، استفاده کنید. ایده این است که بتوانید به هر گوشه مخزن برسید و نیروی کافی را برای از بین بردن تمام زباله ها و گل و لای تشکیل شده از آخرین تمیز کردن تحویل دهید. بعد از اتمام کار ، مخزن باید کم و بیش شبیه به روز ورود آن باشد: بکر.
  3. مخزن را بشویید - از آب سرد برای شستشوی آب کثیف جمع شده در طول فرآیند شستشو استفاده کنید. این بار لازم نیست که کاملاً دقیق باشید ، زیرا بعداً در مراحل تمیز کردن ، دور دیگری از شستشو خواهید داشت.
  4. فضای داخلی را سفید کنید - از محلول سفید کننده خود استفاده کنید (1 قاشق غذاخوری سفید کننده برای هر گالن آب) قسمت داخلی مخزن را بشویید. در این مرحله باید از دستکش یکبار مصرف و محافظ چشم استفاده کنید. باز هم ، شما فقط می توانید از دستان خود برای این فرآیند استفاده کنید ، اما باید مطمئن شوید که می توانید به هر سطح مخزن برسید. واشر فشار ابزار ایده آل برای کار است ، اما شما همچنین می توانید از یک کف شوی با دسته قابل تنظیم استفاده کنید - هر آنچه که برای شما مناسب است.
  5. بگذارید محلول بماند - برای ضد عفونی کافی مخزن می خواهید بگذارید محلول سفید کننده حداقل دو ساعت بماند. این باعث از بین رفتن باکتری های سمج یا آلودگی های میکروبی می شود.
  6. اختیاری: خطوط تأمین آب را تمیز کنید - ممکن است لوله های آب خانه شما نیز کثیف باشد. با اجرای شیرهای آب خود با محلول سفیدکننده ، قادر خواهید بود بیش از مخزن ذخیره آب خود را تمیز کنید. می توانید با استفاده از پمپ محلول را از مخزن به ورودی آب و بقیه خطوط خانه خود هدایت کنید.
  7. مخزن را بشویید - پس از اینکه سفید کننده کار خود را انجام داد ، نوبت شستشو است. شما می خواهید تا آنجا که ممکن است دقیق باشید زیرا سفید کننده در هنگام نوشیدن آب سمی است و هیچ منفی بزرگی دارد. بنابراین مطمئن باشید که هیچ ماده سفید کننده ای پشت سر نمی گذارد. اگر مقداری از محلول را از طریق لوله های آب عبور داده اید ، مطمئن شوید که شیرهای آب خود را با آب گرم اجرا کنید. می خواهید شیرهای شستشو یا راه اندازی شیرها را تا زمانی که تمام حباب های صابون یا سفید کننده از بین بروند ، ادامه دهید.
  8. اختیاری: مخزن را تا حدی پر کنید - اکنون که مخزن تمیز ، ضد عفونی شده و از محلول سفید کننده شستشو داده شده است ، آن را کاملاً با آب آشامیدنی قابل شرب پر کنید.
  9. اختیاری: سطح کلر را اندازه گیری کنید - برای اطمینان کامل از اینکه سفید کننده ای در سیستم وجود ندارد ، از نوارهای تست کلر برای آزمایش خطوط تأمین آب استفاده کنید. اگر سطوح اسمی هستند می توانید به مرحله آخر بروید. اگر سطح کلر خیلی زیاد است ، باید به مرحله شماره 7 برگردید و قسمت داخلی را بشویید تا سطح آن کاهش یابد.
  10. مخزن - در حال حاضر که مخزن تمیز، به خوبی بررسی و شستشو و تمیز از محلول سفید کننده است، شما می توانید آن را تمام راه را به بالا با آب آشامیدنی پر کنید.
  • محمد رضایی
  • ۰
  • ۰

هرچه در خانه دارید تصور کنید. از مسواک گرفته تا تهویه هوا یا حتی ماشین لباسشویی. حالا به موادی که از آنها ساخته شده فکر کنید و تصور کنید جای آنها را با مواد غیر پلاستیکی ، شاید چوبی ، فلزی یا کاغذی بگیرید. چگونه خواهد بود؟

جوانب مثبت و منفی استفاده از پلاستیک

موارد زیادی وجود دارد که به ذهن شما خطور می کند ، به احتمال زیاد ظاهر ، وزن ، دوام و در نهایت هزینه است.

هزینه ماشین لباسشویی چوبی یا کولر گازی چقدر است و دوام آن چقدر است. چه حسی دارد مسواک زدن با موهایی که از پلاستیک نیستند را مسواک بزنید؟

پلاستیک ها تقریباً برای همه موارد به یکی از مهمترین مواد تولیدی تبدیل شده اند. با گفتن این موارد ، البته باعث آلودگی محیط زیست می شود زیرا زیست تخریب پذیر نیست. خوب است اگر می توانید به تدریج از استفاده از پلاستیک در زندگی روزمره ما بکاهید ، اما سوال این است که "با چه هزینه ای؟" بیایید برخی از جوانب مثبت و منفی استفاده از محصولات پلاستیکی را بررسی کنیم.

 

مزایای استفاده از محصولات پلاستیکی

مزایای استفاده از محصولات پلاستیکی

پلاستیک قطعاً زندگی را برای انسان ها آسان کرده است. آنها در واقع محصول جانبی از توسعه کلی جهان در چهار دهه گذشته است . با کشف و استفاده از محصولات پلاستیکی ، ما توانسته ایم در انجام کارهای روزمره کارآیی را تجربه کنیم. برخی از مهمترین مزایای استفاده از پلاستیک عبارتند از:

1. پلاستیک ها با دوام هستند

برخی پلاستیک ها وجود دارند که بیش از عمر یک انسان دوام دارند. همه پلاستیک ها از نوع یکبار مصرف نیستند. طول عمر لوله کشی پی وی سی بیش از صد سال است. محصولات خانگی که از پلاستیک ساخته شده اند بیش از 25 سال عمر طبیعی دارند.

 

مطالب پیشنهادی :

بازیافت نایلون برای کره زمین مفید است - کارهای بیشتری باید انجام شود

ظروف یکبار مصرف زیست تخریب پذیر راهی برای سلامتی بهتر است

 

 

2. زندگی ما را کاملاً راحت تر کرد

همانطور که قبلاً ذکر شد ، برخی از وسایلی را که روزانه استفاده می کنید و از هر چیز دیگری به غیر از پلاستیک استفاده می کنید تصور کنید. چگونه آب می نوشید یا غذا ذخیره می کنید؟ همه جنبه های زندگی از حمل و نقل به مراکز درمانی ، از ابزار تناسب اندام گرفته تا مواد مطالعه با پلاستیک ها در ارتباط است. به دلیل پلاستیک است که ما می توانیم راحت تر و سریعتر از آنچه در غیر این صورت کار می کنیم ، چیزها را تهیه کنیم.

3. هزینه کمتر از نصف است

هزینه زندگی بدون پلاستیک برای ما بیش از دو برابر هزینه فعلی خواهد بود. هزینه ساخت محصولات پلاستیکی بسیار کمتر از سایر مواد است. در آشپزخانه ، سفره های پلاستیکی ارزان قیمت فضای کمتری را اشغال می کنند و وزن آنها بسیار کمتر از شیشه یا سرامیک است. مواد غذایی ذخیره شده در ظروف پلاستیکی طراوت و طعم را برای مدت زمان طولانی تری حفظ می کند.

4. یک مشت مزایا

محصولات پلاستیکی علاوه بر دوام و مقرون به صرفه بودن ، در برابر آب و حرارت نیز مقاوم هستند. وزن آن برای مصارف خانگی کمتر است. برخی از پلاستیک ها قابل بازیافت هستند و این باعث می شود که از برخی از گزینه های کاغذی نیز کارآمدتر باشد (به عنوان مثال کیسه های پلاستیکی در مقایسه با کیسه های کاغذی که اثرات خالص زیست محیطی برجای می گذارد زیرا برای تولید انرژی بیشتری از پلاستیک نیاز دارد)

موارد منفی استفاده از محصولات پلاستیکی

معایب استفاده از محصولات پلاستیکی

انسانها ذاتاً خودمحور هستند. ما تمایل داریم راحتی را بیش از هزینه انتخاب کنیم. استفاده از پلاستیک البته برای سهولت زندگی در انسان است اما به همین جا ختم نمی شود. پلاستیک ها به دلیل استفاده بیش از حد و ماهیت غیر قابل تجزیه بیولوژیکی ، به یکی از مواد مضر بسیار پراکنده تبدیل شده اند که در نهایت روی ماده غذایی ما می خورند. برخی از موارد منفی محصولات پلاستیکی عبارتند از:

1. طبیعت غیر قابل تجدید.

پلاستیک ها از منابع تجدید ناپذیر ساخته می شوند و باعث می شوند کمتر از جایگزین های آن مطلوب باشد. میلیون ها سال طول می کشد تا تخریب شود و در نهایت به محل دفن زباله هایی منجر شود که اکوسیستم را آشفته کنند و به زنجیره غذایی موجودات مختلف از جمله انسان راه پیدا کنند.

2. سوزاندن پلاستیک باعث آزاد شدن مواد شیمیایی سمی می شود

سوزاندن آنها راه حل درستی نیست. هنگام سوختن ، آنها برخی از سمی ترین مواد شیمیایی را آزاد می کنند که زندگی گیاهان و حیوانات مختلف را به شدت مختل می کند.

3. آلودگی محیط زیست

سالانه 100 میلیارد کیسه پلاستیکی در آمریکا دور ریخته می شود. سرانجام این زباله ها در اقیانوس آلوده و اکوسیستم دریایی را آشفته می کنند. مواد بسته بندی عمدتا از پلاستیک ساخته شده اند و وجود میکروپلاستیک در این مواد بسته بندی احتمالاً به غذایی که ما روزانه می خوریم تبدیل می شود. علاوه بر این ، آنها حاوی ترکیبات مضر هستند.

 

  • محمد رضایی
  • ۰
  • ۰

هنگام انتخاب بهترین مخزن آب برای سیستم برداشت باران ، باید عوامل مختلفی مانند اندازه ، حجم ، نیازهای پایه و رنگ مخزن خود را در نظر بگیرید . وقتی صحبت از رنگ می شود ، یکی از محبوب ترین ها سیاه است زیرا نور خورشید را دور نگه می دارد. در این پست ، خواهید فهمید که مخازن سیاه چگونه بر دمای آب تأثیر می گذارند ، مهم نیست یا نه ، و گزینه های جایگزین دیگری دارید.

چرا مخازن آب سیاه محبوب ترین هستند

بسته به مواد ، مخزن مشکی اغلب مانع ورود نور خورشید به مخزن نسبت به مخازن با رنگ روشن تر می شود. از آنجا که جلبک ها برای رشد به نور خورشید احتیاج دارند ، مخازنی که اجازه ورود نور خورشید را ندارند از رشد جلبک ها در مخزن شما جلوگیری می کنند . این باعث می شود آب شما تمیزتر و قابل استفاده تر باشد. به همین دلیل ، مخازن سیاه معمولاً توسط مشتریانی که در حال راه اندازی سیستم برداشت آب باران هستند ، ترجیح داده می شوند. 

مخازن سیاه چگونه بر دمای آب تأثیر می گذارند

کاملاً مشهور است که رنگ های تیره گرما را جذب می کنند و مخازن آب سیاه نیز از این قاعده مستثنی نیستند. مهم نیست از مواد ، در معرض نور مستقیم خورشید ، یک مخزن سیاه آب را گرم می کند. وقتی یک مخزن تاریک گرما را جذب می کند ، گرما به طور طبیعی در آب موجود در مخزن توزیع می شود. هرچه مخزن در معرض نور خورشید باشد ، آب گرمتر می شود. اگر به دنبال دمای اتاق یا آب خنک از مخزن خود هستید ، این می تواند یک مشکل باشد.

 

نکته حرفه ای: موقعیت مخزن در دمای آب تأثیرگذار است.
اگر این گزینه را دارید ، می توانید مخزن خود را زیر یک عرشه یا سازه دیگر قرار دهید تا مانع جذب نور خورشید شود.

 

مطالب پیشنهادی :

تفاوت مخازن بتونی و پلاستیکی در چیست؟

نحوه تمیز کردن مخزن ذخیره آب پلاستیکی

 

 

آیا آب گرمتر مهم است؟

از آنجا که دمای آب خارج شده از مخزن سیاه شما تحت تأثیر تابش مستقیم خورشید قرار می گیرد ، بنابراین باید استفاده مورد نظر خود را در نظر بگیرید. اگر قصد دارید آب خود را تصفیه کنید و از آن برای مصارف آشامیدنی استفاده کنید ، احتمالاً دما بی ربط خواهد بود. برای اکثر اهداف غیر قابل آشامیدن ، دمای آب نباید زیاد مسئله ساز شود.

آیا مخازن رنگی روشن می توانند نور خورشید را از بین ببرند؟

اگر می خواهید آب شما از مخزن خنک شود ، ممکن است رنگ روشن تر بهترین گزینه برای شما باشد (با این تفاوت که مخزن سبک باعث عبور نور خورشید از دیواره های کناری و رشد جلبک ها می شود). به طور کلی ، این مورد وجود دارد ، به جز مخازنی که دارای فناوری LIGHT-BLOCK BL هستند . این فناوری به مخازن رنگ روشن تر مانند بژ و سبز مه اجازه می دهد تا نور خورشید را از بین ببرد. من به شما توصیه می کنم از یکی از این مخازن استفاده کنید زیرا در عین تمیز و سالم نگه داشتن آب ، 4 رنگ مختلف را برای شما انتخاب می کند. این مخازن همچنین دارای یک UV Protect ™ External است که باعث می شود تابش خورشید از تخریب فضای داخلی مخزن جلوگیری کند.

امیدوارم این پست به شما کمک کند تا درک کنید مخازن سیاه چگونه بر دمای آب شما تأثیر می گذارند و شما را در انتخاب رنگ مناسب مخزن برای سیستم برداشت آب باران راهنمایی کرده است. همانطور که در پست ذکر شد ، مکان نیز در این امر تأثیر دارد ، بنابراین هنگام قرار دادن مخزن خود حتماً این مورد را در نظر بگیرید. اگر س furtherال دیگری داشتید ، آزادانه نظر دهید.

  • محمد رضایی
  • ۰
  • ۰

خواه به دنبال مخزن آب شرب یا مخزن سپتیک باشید ، احتمالاً با دو گزینه برای مواد روبرو هستید: پلاستیک (مخصوصاً پلی اتیلن) ​​و بتن. هر دو فراز و نشیب های خود را دارند ، اما بیشتر تصمیمات مربوط به شرایط محیطی است - یعنی عوامل مالی ، لجستیکی و اقلیمی که مختص هر ملک است.

 

استخدام یک متخصص برای توصیه های مناسب با نیازهای شما هرگز بد نیست. تکنسین های سپتیک یا مخزن آب می توانند تجزیه و تحلیل عینی در مورد اینکه کدام نوع مخزن به بهترین وجهی مناسب خانه یا ملک شما است ، ارائه دهند. همچنین ارزش این را خواهد داشت که با تفاوتهای اساسی بین پلاستیک و بتن آشنا شوید. با صرف مقدار پول ، وقت و تلاش در نصب مخزن بتونی یا پلی ، در میان بردن دیگر هیچ منطقی وجود ندارد. در اینجا به مزایا و معایب مخازن پلاستیکی و بتنی خواهیم پرداخت ، امیدوارم اطلاعات کافی در اختیار شما قرار دهیم تا بتوانید در مورد نوع مخزن تصمیم بگیرید.

 

جوانب مثبت: مخازن بتونی

 

بتن ماده ای بسیار بادوام است که قرن ها در ساخت و ساز استفاده می شده است. بتن که به دلیل مقاومت و مقاومت آن مطلوب است ، تقریباً به هر شکلی تبدیل می شود و به سازندگان امکان می دهد مخازن ، سازه ها و پایه های محکمی ایجاد کنند که هم فشارهای زمین شناسی و هم محیط را تحمل می کند.

 

مخازن بتونی وقتی در زیر زمین دفن شوند می توانند در برابر شیفت زمین مقاومت کنند. از آنجا که آنها بسیار سنگین هستند ، انتظار می رود در جایی که در ابتدا کاشته شده بودند بنشینند و برای دهه های آینده در جای خود باقی بمانند. وسایل نقلیه می توانند از بالای خاک بالای یک مخزن بتونی دفن شده عبور کنند و درختان نزدیک می توانند ریشه های خود را رشد دهند بدون اینکه نگران نفوذ یا تاب خوردن در سازه باشند.

 

به همین دلیل که بتن بسیار مقاوم است ، به نگهداری کمی نیاز دارد. (با این حال ، دشواری و دفعات تعمیرات اغلب به مکان و نحوه نصب مخزن بستگی دارد.) وقتی صحبت از ذخیره آب آشامیدنی می شود ، بتن دارای جرم حرارتی قابل توجهی است که به حفظ درجه حرارت پایدار چه در زمین و چه در زیر زمین ذخیره می شود.

 

منفی: مخازن بتونی

 

نقاط قوت بتن نیز از نقاط ضعف آن است. این ماده عمدتا به دلیل سنگین و عظیم بودن انعطاف پذیر است. وزن زیاد برای حمل و نقل و نصب دردسر ساز است و می تواند هزینه های شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. نصب کنندگان برای استفاده از جرثقیل مخزن در محل مورد نظر باید از ماشین آلات سنگین استفاده کنند و به راحتی نمی توان با بلند کردن مخزن از زمین و استفاده از درزگیر سریع ، نشتی را برطرف کرد. تعمیرکاران برای رسیدن به منبع نشت احتمالاً باید زمین را حفاری کنند.

 

گرچه بتن می تواند ده ها سال دوام بیاورد ، اما هنگامی که شروع به تخریب می کند ، انواع مختلفی از مشکلات را برطرف می کند که به راحتی قابل رفع نیستند. با افزایش سن بتن بیشتر در معرض ترک و فرسایش قرار می گیرد که در نتیجه باعث نشت مخزن می شود. باز هم ، این نشت ها به خصوص وقتی مخزن در زیر زمین دفن می شود به راحتی برطرف نمی شوند و مطمئناً ارزان هم نیستند. اگر شما با یک مخزن سپتیک بتن روبرو هستید ، خطرات به ویژه جدی است ، زیرا ترک ها باعث می شوند که فاضلاب یا فاضلاب تصفیه نشده به زمین اطراف آن برسد یا حتی به سطح زمین برسد. تعمیر سپتیک مخزن بتونی هرگز پروژه ارزان نیست.

 

تخلخل بتن نسبت به مواد پلاستیکی مانند پلی اتیلن بیشتر است. این دلیل اصلی شیوع بیشتر ترک ها و نشت ها در سنین بتن است و همچنین هزینه های تعمیرات نسبتاً گران است. علاوه بر این ، بتن اغلب بهمراه دالهایی که در زمانهای مختلف ریخته و خشک می شوند ، درز می شود. این همه فرصت را برای ایجاد ترک و آسیب پذیری در طول زمان فراهم می کند.

 

تعمیر و نگهداری مناسب می تواند برخی از این مشکلات را پیش از آنکه از کنترل خارج شوند ، جلوگیری کند ، اما تعمیر و نگهداری به خود نیاز به بازرسی های دوره ای دارد که می تواند بسیار گران باشد. و برخلاف ترک های پلاستیکی ، که می تواند با یک مهر و موم اساسی مهر و موم شود ، بتن ثابت کننده معمولاً شامل سوراخکاری و مهر و موم ترک ها از داخل به خارج است. یک مخزن بتونی قدیمی واقعا ممکن است به یک بازی ضربت سخت زدن تبدیل شود ، در حالی که ترک ها و نشت های جدید همیشه ظاهر می شوند ، منجر به نقطه ای می شود که هزینه آن دیگر توجیه پذیر نیست. حتی ممکن است برخی از دارندگان یک آستر پلاستیکی در اطراف مخزن نصب کنند که با شکست دادن دلیل اصلی به دست آوردن مخزن بتونی ، می تواند هزینه ها را بیشتر جبران کند.

 

جوانب مثبت: مخازن پلاستیکی

 

مخازن سبک و ضد آب ، پلاستیکی یا پلی اتیلن بسیار راحت تر و ارزان تر می شوند و نصب می شوند. به همین دلایل ، پلاستیک اغلب برای مخازن سپتیک و ذخیره آب ترجیح داده می شود. پلاستیک همچنین متداول ترین ماده ای است که برای ذخیره مواد شیمیایی ، سوخت و شربت های غذایی استفاده می شود.

 

برخلاف مخازن بتونی که برای بلند کردن و حمل و نقل به ماشین آلات سنگین احتیاج دارند ، مخازن پلاستیکی سبک هستند و می توان آنها را با تجهیزات ساده جابجا کرد. این باعث می شود که آنها راه حل های ایده آل برای درمان سپتیک و ذخیره آب در مناطق دور افتاده ای باشند که هزینه حمل و نقل آنها بسیار بالا است.

 

پلاستیک همچنین در برابر ترک خوردگی مقاومت بیشتری دارد ، بنابراین لزوماً به بازرسی های ساختاری معمول نیاز ندارد. مخازن پلی از قالب یک قطعه پلاستیک ساخته شده اند ، هیچ درز ، تیر یا اجزای مهر و موم شده ندارند. بهتر از این ، آنها کاملاً در برابر آسیب های ناشی از آب مقاوم هستند. مخازن پلاستیکی چه در خاک مرطوب و چه در سطح بالای زمین و در یک آب و هوای مرطوب نصب شوند هرگز دچار خوردگی و زنگ زدگی نمی شوند. اگرچه ترک می خورند ، رفع این مشکل بسیار ساده است : شما فقط مقداری گرما و مقداری درزگیر برای بستن شکستگی اعمال می کنید. از برخی جهات ، پلاستیک دقیقاً به دلیل انعطاف پذیری از بتن انعطاف پذیر است. و هنگامی که چرخه عمر مخزن بالا می رود ، پلاستیک به راحتی قابل بازیافت است.

 

منفی: مخزن پلاستیکی

 

در حالی که پلاستیک نسبت به بتن انعطاف پذیرتر است ، اما تحت فشار شدید حساس به ترک خوردگی است. مخازن پلاستیکی موجود در سطح زمین به ویژه در شرایط شدید آب و هوایی آسیب پذیر هستند و بیشتر از بتن ترک می خورند. اگر املاک شما در منطقه مستعد طوفان ، گردباد یا آتش سوزی است ، این فاکتور مهمی است که باید در نظر بگیرید.

 

دفن یک مخزن پلاستیکی می تواند آن را از آسیب های جوی نجات دهد ، اما همچنین آن را در معرض تهدیدهای زیرزمینی قرار می دهد. درختان نزدیک می توانند ریشه های خود را به اطراف بپیچانند و یا حتی سطح مخزن پلی اتیلن را سوراخ کنند. مخازن پلاستیکی هنگامی که در منطقه ای با سطح آب بالا دفن می شوند ، می توانند "شناور" شوند ، آنها را از محل مورد نظر جدا کرده و یا حتی خارج کنند. مخازن پلی ممکن است به راحتی نسبت به بتن جابجا شوند ، اما هیچ یک از آنها در معرض خطرات زمین شناسی نیستند. مناطقی که فعالیت لرزه ای زیادی دارند ممکن است به صورت زمین لرزه و شیفت زمین تهدیداتی ایجاد کنند.

 

مطالب پیشنهادی :

نحوه تمیز کردن مخزن ذخیره آب پلاستیکی

آیا مخزن ذخیره سازی آب باعث گرم شدن آب شما می شود؟

 

 

 

 

از آنجا که پلاستیک به اندازه بتن انعطاف پذیر نیست ، صاحبان باید مراقب باشند که وزن بالای آنها چقدر است. این بدان معناست که مخازن پلاستیکی فقط تا عمق حدود سه فوت قابل دفن هستند و شما باید از رانندگی یا پارک وسایل نقلیه روی سطح بالای مخازن خودداری کنید. وزن زیاد می تواند مخزن پلی تانک را خراب کند ، تاب دهد یا حتی خرد کند. یک راه حل این است که یک لایه فلز راه راه به قسمت خارجی مخزن اضافه کنید. این می تواند به تقویت یکپارچگی سازه پلاستیک کمک کند و اجازه می دهد تا در زیر زمین مدفون شود. همچنین باعث اضافه شدن وزن به سازه و مقاومت در برابر آسیب ناشی از تغییر زمین می شود. البته ، این به هزینه پروژه افزوده و چالش هایی را برای تعمیر و نگهداری و تعمیرات معمول به وجود خواهد آورد.

 

چگونه نوع مخزن مناسب را انتخاب کنیم

 

جوانب مثبت و منفی بتن در مقابل مخازن پلاستیکی کم و بیش به طور مساوی تقسیم می شود. این ممکن است به شما در تصمیم گیری کمک کند یا نکند ، اما مطمئن باشید یک صنعت کامل از تکنسین های متخصص و پرسنل تعمیرات وجود دارد که می توانند کمک کنند. بیشتر افراد به سمت پلاستیک متمایل می شوند زیرا این پلاستیک ارزان تر است ، نصب آن آسان تر و تعمیر آن آسان تر است - اما ممکن است همیشه اینگونه نباشد. اگر پول یک نگرانی بزرگ نیست ، یا اگر در مکانی با ملاحظات زیست محیطی قابل توجهی نصب می کنید ، شاید بتن گزینه بهتری باشد.

 

این مخزن برای ذخیره آب آشامیدنی یا فاضلاب باشد ، عوامل محیطی زیادی وجود دارد که باید آنها را در نظر بگیرید. آنچه برای یک خانه مفید است ممکن است برای خانه دیگر مفید نباشد. بهترین شرط شما این است که یک حرفه ای استخدام کنید تا موقعیت مکانی شما را بررسی کند و به شما توصیه کند که کدام نوع مخزن برای شما بهتر است.

 

خواه نصب بالای زمین یا زیر زمین ، Go To Tanks دارای تعداد زیادی مخزن ذخیره سازی پلاستیکی برای تقریباً هر منظور است. با 1-877-468-2657 تماس بگیرید و ما به شما کمک می کنیم مخزنی متناسب با نیازهای خود پیدا کنید.

  • محمد رضایی
  • ۰
  • ۰

همین چند سال پیش ، شرکتی که توسط سه نفر تشکیل شده بود تصمیم گرفت که از نایلون بازیافتی اسکیت بورد و عینک آفتابی درست کند. آنها تلاش خود را بر اساس " سطل زباله " شناور در اقیانوس انجام می دادند ، که اگر توپ را بچرخانند و دیگران به آنها بپیوندند ، مصمم هستند که باید تمیز شوند.   "هنگامی که ما در مورد زباله های اقیانوس تحقیق کردیم ، متوجه شدیم که هر سال یک جریان ثابت تورهای ماهیگیری نایلونی به داخل اقیانوس ریخته می شود ، تورهایی که قرار است نسلهای بعدی در آن بنشینند. این چیزها خراب نمی شوند. " امروز این شرکت به ماهیگیران در شیلی پول می دهد تا تورهای ماهیگیری نایلونی قدیمی را جمع آوری کند و سپس در اسکیت بورد و عینک آفتابی بازیافت شود.

 

چه ماده ای نایلون نامیده می شود؟

نایلون نوعی پارچه الیاف مصنوعی مانند پلی استر است که از فرآورده های نفتی ساخته می شود. نایلون اولین پارچه ای بود که کاملاً در آزمایشگاه ساخته شد و اختراع آن طلوع عصر سنتز است.

نایلون از سال 1939 به صورت جوراب شلواری زنانه شروع به حضور در فروشگاه ها کرده بود ، اما در واقع جنگ جهانی دوم بود که بازار نایلون را باز کرد. نایلون در زمان جنگ جهانی دوم به طور گسترده در دسترس عموم قرار گرفت. در واقع در طول جنگ به طور گسترده ای در ساخت چتر نجات و سایر تجهیزات نظامی مورد استفاده قرار گرفت.

قبل از سال 1945 ، پنبه و پشم بر بازار تسلط داشت. با پایان جنگ ، الیاف مصنوعی به ویژه نایلون 25٪ از سهم بازار را خورده است.

امروزه معمولاً برای ساخت لباس ، کوله پشتی و کیف ، جوراب ساق بلند یا جوراب شلواری ، وسایل بیرونی مانند چادر ، طناب ، موکت ، لباس زیر و جوراب بافی استفاده می شود ، نایلون را می توان در موهای مسواک ، چترها ، لباسهای بافتنی و لباس شنا نیز یافت. لباس فعال و بسیاری از موارد دیگر که ما هر روز استفاده می کنیم.

مزایای نایلون به عنوان یک ماده

برای اولین بار در دهه 1930 به عنوان جایگزین ابریشم ساخته شده است ، بسیاری از ویژگی های عالی در مورد پارچه وجود دارد. این سبک ، در عین حال قوی است و اغلب به دلیل قابلیت خشک شدن سریع مورد تبلیغ قرار می گیرد. تولید کنندگان لباس آن را دوست دارند زیرا رنگ را به خوبی نگه می دارد. همچنین تولید آن کمتر از ابریشم است و به همین راحتی آسیب نمی بیند.

ساخت نایلون برای استفاده از پارچه

نایلون ها خانواده ای از مواد به نام پلی آمیدها هستند که از مواد شیمیایی واکنشی بر پایه کربن موجود در زغال سنگ و نفت در یک محیط گرم و فشار بالا ساخته می شوند . این واکنش شیمیایی ، معروف به پلیمریزاسیون چگالشی ، یک پلیمر بزرگ را تشکیل می دهد - به شکل یک ورق نایلون.

برای تهیه پارچه نایلونی برای پوشاک ، این ورق نایلون به صورت تراشه شکسته می شود ، ذوب شده و از طریق یک ریسمان مکانیکی کشیده می شود تا الیاف جداگانه ای که به پارچه بافته می شوند تولید شود.

سپس این پلاستیک با یک فرآیند شیمیایی فشرده روبرو می شود و در نتیجه باعث ایجاد الیاف کششی و محکم می شود که آن را به عنوان یک پارچه مفید می کند.

بنابراین ایده بازیافت نایلون چیست؟

از آنجا که نایلون از فرآورده های نفتی ساخته شده است ، از بین نمی رود. نایلون به راحتی تجزیه نمی شود و حدود 10٪ از بقایای موجود در اقیانوس را تشکیل می دهد. طبق اطلاعات انجمن جهانی حمایت از حیوانات ، سالانه بیش از 600000 تن تجهیزات ماهیگیری ، از جمله تورهای نایلونی ، به اقیانوس ها ریخته می شود. ماهیگیران اغلب تورها را دور می اندازند زیرا گزینه جایگزین بسیار پرهزینه تر است - به کسی برای دفع صحیح آنها پرداخت می شود.

به دلایلی که در عمق شیمی پلیمر قفل شده است ، بازیافت نایلون دشوارتر از پلی استر است. پس از سالها تحقیق ، توسعه و آزمایش ، برخی از الیاف نایلون بازیافتی که برای پوشاک مناسب هستند و می توانند آزمایشات دقیق تولید و کیفیت محصول را پشت سر بگذارند ، همان چیزی است که این شرکت کشف کرده است.

"اگرچه ما 20 سال است که پلی استر غیر بازیافتی را جایگزین نسخه های بازیافتی می کنیم ، اما فقط در پنج گذشته ما شروع به تعویض نایلون غیر بازیافتی برای جایگزینی بازیافت شده آن کرده ایم. برخی از نایلون های بازیافتی که ما استفاده می کنیم از الیاف پسماند پس از صنعتی ، نخ های جمع آوری شده از یک کارخانه ریسندگی و زباله های کارخانه های بافندگی است که می تواند به الیاف نایلون قابل استفاده مجدد تبدیل شود. الیاف نایلون بازیافتی دیگری که ما در حال آزمایش آن هستیم ، از شبکه های ماهیگیری صنعتی دور ریخته شده ایجاد می شود.

اگرچه آزمایشات زیادی انجام شد و تحقیقات گسترده ای در مورد چگونگی تبدیل نایلون به فرم قابل تجزیه بیولوژیکی قابل تجزیه انجام شد ، اما در سال 2013 به بعد نتایج مطلوبی را به بار آورد.

در هر صورت ، استفاده از نایلون بازیافتی به همان اندازه که می توانیم وابستگی خود را به نفت به عنوان یک منبع مواد اولیه کاهش دهیم. این مواد دور اندازها را مهار می کند ، در نتیجه عمر دفن زباله را طولانی می کند و انتشار سمی را از زباله سوزها کاهش می دهد. به ترویج جریانهای بازیافت جدید برای محصولات نایلونی که دیگر قابل استفاده نیستند کمک می کند. و در مقایسه با استفاده از نایلون غیر بازیافتی ، باعث آلودگی کمتر هوا ، آب و خاک می شود.

بازیافت نایلون - خود یک چالش است

به هر حال اقتصاد بازیافت نایلون چندان جذاب نیست. یک دانشیار مهندسی پلاستیک در دانشگاه ماساچوست لول ، یک برنامه تحقیقاتی در مورد تورهای ماهیگیری بازیافتی برای این شرکت اجرا کرد.

او می گوید ، نایلون ماده ای آسان و ارزان برای بازیافت نیست. به علاوه پلیمرها یا پلاستیک ها برای خرید جدید ارزان هستند ، به همین دلیل است که بسیاری از شرکت ها ترجیح می دهند از پلی اتیلن ترفتالات (PET) - رایج ترین نوع پلاستیک موجود در بطری های سودا و آب - استفاده کنند.

آلودگی یکی دیگر از نگرانی هاست. برخلاف فلزات و شیشه که در دمای بالا ذوب می شوند ، نایلون در دمای پایین ذوب می شود ، به این معنی که برخی از آلاینده ها - مواد غیر قابل بازیافت و میکروب ها یا باکتری ها - می توانند زنده بمانند. به همین دلیل است که تمام نایلون ها باید قبل از فرآیند بازیافت کاملا تمیز شوند. جانستون می گوید: "وقتی تور ماهیگیری را از طریق قایق ، کف اقیانوس و هرجای دیگر بکشید ، تمیز کردن قبل از بازیافت آن بسیار دشوارتر است."

به همین دلیل جانستون از مدل های کسب و کار با اقتصاد دایره ای ، که در آن مشاغل منابع را برای استفاده بیشتر نگه می دارند ، حداکثر ارزش خود را استخراج می کنند و سپس محصولات و مواد را دوباره بازیافت و دوباره استفاده می کنند ، حمایت می کند. وی افزود: آنچه در صحنه بازیافت تغییر می کند این است که اگر برای هر پسماند به ازای هر یک پوند هزینه دریافت کنیم. یا اگر شرکت ها مجبور بودند بخشی از آنچه تولید کرده اند پس بگیرند. "

این شرکت در حال حاضر یک ایده دارد: عینک آفتابی این شرکت با ضمانت مادام العمر ارائه می شود. در حقیقت هر جفت عینکی را به صورت رایگان تعمیر می کند یا در صورت عدم تعمیر محصول ، قاب های جدیدی در اختیار مشتریان قرار می دهد. فریم های قدیمی بازیافت می شوند.

و یکی دیگر از تولید کنندگان ایتالیایی Aquafil الیاف نایلون در فرش های خود دارد. پس از نزدیک به 40 سال تولید نخ فرش ، آگاهی روزافزون از آسیب های زیست محیطی ناشی از مواد مصنوعی باعث شده است که بخواهد به سمت یک مدل تجاری سازگار با محیط زیست گرایش پیدا کند.

در سال 2007 ، Aquafil شروع به ساخت ماشینی کرد که بتواند انواع نایلون ها را از بین ببرد و رشته های جدیدی آماده برای استفاده مجدد تولید کند. Aquafil اکنون این موضوعات را به نام Econyl به مارکهای آمریکایی مانند Outerknown ، یک شرکت لباس خارجی مستقر در LA که توسط کلی اسلیتر موج سوار حرفه ای و اسپیدو غول لباس شنا تاسیس شده ، می فروشد.

 

مطالب پیشنهادی :

ظروف یکبار مصرف زیست تخریب پذیر راهی برای سلامتی بهتر است

8 ایده برای کیسه زباله

 

مستقر در LA Masami Shigematsu در زمینه تولید محصول برای Speedo کار می کند. او می گوید قبل از اینکه اکونیل را پیدا کند سالها به طور فعال در جستجوی نایلون بازیافت شده بود. "این باید عملکرد خوبی داشته باشد. این فقط نمی تواند یک ماده پایدار باشد. محصولات ما توسط ورزشکارانی استفاده می شود که به عملکرد آنها به اندازه مواد جدید نیاز دارند. " در سال 2014 ، شیگماتسو با Aquafil ملاقات کرد و آزمایش پارچه را آغاز کرد. سال گذشته ، سپیدو دو محصول با Econyl روانه بازار کرد و از آن زمان گسترش یافته است و شامل بیش از 50 محصول ساخته شده با مواد است.

آیا مسئولیت اجتماعی شرکت به طلا و جنجال مدرن تبدیل شده است؟

پاتاگونیا مستقر در کالیفرنیا همچنین نایلون بازیافتی بیشتری را به مجموعه خود اضافه کرده است. در حال حاضر ، این شرکت بیش از 50 محصول دارد که حاوی نایلون بازیافت شده با درصدهای مختلف است. به عنوان مثال ، کت های پوسته تورنت دارای پارچه ای با لایه بیرونی هستند که با نایلون 100٪ بازیافت شیمیایی ساخته می شوند.

توسعه فناوری بازیافت پلی استر تا جایی که به اندازه پلی استر بکر باشد ، پاتاگونیا نزدیک به 15 سال طول کشید. پاتاگونیا می خواهد فراتر از استفاده از نایلون بازیافتی در محصولات خود باشد.

نحوه بازیافت نایلون

  • تقریباً همه در اطراف خانه خود نایلون دارند. این در کوله پشتی هایی است که بچه های ما به مدرسه می برند ، جوراب شلواری هایی که برای کار می پوشند و کیف های خرید ارزان و قابل استفاده مجدد که این روزها همه در دست دارند.
  • مکان های بسیار کمی وجود دارد که نایلون را برای بازیافت بپذیرند. بعید به نظر می رسد که بتوانید آن را از طریق برنامه حاشیه خود بازیافت کنید و به همین ترتیب مرکز بازیافت محلی شما دارای یک سطل دستی باشد که می گوید: "نایلون ناخواسته خود را اینجا قرار دهید!"
  • توانایی شما در بازیافت نایلون تا حد زیادی به شکل آن بستگی دارد. به عنوان مثال ، بازیافت جوراب شلواری نایلونی راحت تر از کوله پشتی نایلونی است. اما به یاد داشته باشید: اگر نمی توانید کالای ساخته شده از نایلون را بازیافت کنید ، شاید بتوانید از آن استفاده کنید تا اینکه آن را در سطل زباله قرار دهید.
  • مشکلی که در نایلون وجود دارد این است که ، مانند بسیاری از پارچه ها ، بازیافت آن دشوار است ، به خصوص هنگامی که از آن استفاده شده است. پارچه های دست دوم معمولاً قبل از بازیافت باید تمیز شوند و انجام چنین کاری برای شرکت ها مقرون به صرفه نیست. با این حال ، چند گزینه بازیافت نایلون وجود دارد.

نحوه بازیافت یا استفاده مجدد از کیسه های نایلون

  • بازیافت کیف های نایلونی چالش برانگیز است مگر اینکه یکی را از شرکتی بخرید که برنامه بازگشت را ارائه می دهد. تیمبوک 2 مستقر در سانفرانسیسکو یکی از این شرکت هاست. هنگامی که پیام رسان یا دوربین نایلون شما فرسوده شد ، کافی است آن را در یک جعبه بچسبانید و از طریق آدرس در وب سایت خود برای شرکت پست کنید. Timbuk2 حتی المقدور بسیاری از مواد را مورد استفاده مجدد یا بازیافت قرار می دهد.
  • بابت خدمات بازیافت شرکت هزینه ای پرداخت نمی شود (به غیر از هزینه پست) و مشتریانی که برای بازیافت محصولات خود را ارسال می کنند ، در خرید بعدی 20٪ تخفیف دریافت می کنند.
  • همچنین ممکن است روشهای خلاقانه ای برای استفاده مجدد از کیسه های نایلونی ناخواسته وجود داشته باشد. اگر کوله پشتی خوبی دارید که دیگر نمی خواهید ، آن را به یک فروشگاه اقتصادی یا برنامه ای کمک کنید که به کودکان کمک می کند تا وسایل مدرسه را تهیه کنند.
  • اگر کیسه خرید بزرگی دارید که سوراخ دارد ، آن را جدا کرده و از نایلون خوب برای تهیه کیف نگهداری کوچکتر استفاده کنید.

نحوه بازیافت یا استفاده مجدد از پارچه نایلونی

پارچه نایلونی باقی مانده از یک پروژه خیاطی یک ماده عالی برای استفاده مجدد است. ببینید آیا جامعه شما سازمانی دارد که برای هنرمندان و مدارس پارچه و ملزومات تهیه کند. مصالح مربوط به هنر در شهر نیویورک و تبادل قراضه در دورهام ، NC ، چند نمونه است. اگر لباس نایلونی دارید و می خواهید آن را بازیافت کنید و آن لباس را از تولید کننده معروف چرخ دنده در فضای باز Patagonia خریداری کرده اید ، می توانید آن را برای بازیافت به شرکت برگردانید. اطلاعات بیشتری در مورد برنامه بازیافت پاتاگونیا در وب سایت آن کسب کنید.

نحوه بازیافت و استفاده مجدد از نایلون یا جوراب شلواری

  • No Nonsense که نایلون ، جوراب شلواری و انواع دیگر شلوار چسبان را می سازد ، یک برنامه بازیافت برای مصرف کنندگان ارائه می دهد. اولین مرحله بازدید از صفحه بازیافت جوراب شلواری آنها و چاپ برچسب پستی پیش پرداخت است. بعد ، تمام شلوار چسبان نایلون ناخواسته خود را در یک جعبه قرار دهید و برچسب حمل و نقل را بر روی آن قرار دهید. آن را در نزدیکترین اداره پست یا مکان پستی دیگر رها کنید و نایلون های قدیمی شما در حال رفتن به یک مرکز بازیافت هستند. هیچ مزخرفی مواد را به کارخانه ای نمی فرستد که آن را در وسایلی مانند زمین بازی ، اسباب بازی ها و عایق وسایل نقلیه بازیافت می کند. روش های زیادی برای استفاده مجدد از نایلون های قدیمی نیز وجود دارد.
  • یک تکه صابون در انگشت یک نایلون تمیز قرار دهید (مطمئن شوید که در آن قسمت اجرا نمی شود). انتهای باز را ببندید و جوراب را در کنار سینک آویزان کنید. وقتی می خواهید دستان خود را بشویید ، آنها را خیلی خیس کنید و سپس جوراب را بین دستان خود بچرخانید. این در گلدان های قابلمه ، انبارها یا مکان های دیگر که ممکن است ظرف صابونی کاربردی نداشته باشد ، بسیار خوب عمل می کند.
  • از نایلون ها برای بستن گوجه فرنگی یا سایر گیاهانی که هنگام رشد به حمایت نیاز دارند ، استفاده کنید.
  • یک نایلون تمیز را با گلدان یا اسطوخودوس پر کنید. از آن به عنوان کیسه در کشوهای خود ، ماشین یا هر منطقه دیگری که می خواهید بوی تازه داشته باشید استفاده کنید.

اما پس از آن تأثیر نایلون بر روی کره زمین چیست؟

  • انواع مختلف نایلون دارای خصوصیات مختلفی هستند ، اما رشته های مشترک بین هر یک از آنها مقاومت ، دوام و قابلیت قالب گیری به شکل هستند. جنبه تلنگر این است که هیچ شکلی از نایلون قابل تجزیه نیست. بنابراین اگر دیگر نیازی به جوراب های پاره شده یا مسواک قدیمی خود نداشته باشید ، حداقل 30 سال در یک محل دفن زباله می نشیند.
  • نایلون تا حدی از ذغال سنگ و نفت مشتق شده است. در تولید نایلون گازهای گلخانه ای ایجاد می شود: تولید نایلون اکسید نیتروژن ایجاد می کند ، یک گاز گلخانه ای 300 برابر دی اکسید کربن قوی تر.
  • آب: تولید نایلون یک فرآیند بسیار تشنه است. مقدار زیادی آب برای خنک سازی الیاف استفاده می شود که می تواند منبع آلودگی و آلودگی محیط زیست باشد.
  • انرژی: تولید نایلون یک فرآیند بسیار انرژی زا است ، که به تخریب محیط زیست و گرم شدن کره زمین کمک می کند.

اما ، قطعاً جنبه خوبی برای آن وجود دارد.

نایلون پلاستیکی است که می توان آن را بازیافت کرد. چندین مارک و اعتبار معتبر وجود دارد که می تواند به مشتریان در یافتن محصولات نایلون پایدارتر کمک کند. Econyl یک نایلون سازگار با محیط زیست ساخته است که از پلاستیک های بازیافتی در یک سیستم حلقه بسته ساخته می شود و باعث کاهش شدید ضایعات و انتشار می شود. نایلون مطمئناً برای محیط زیست عالی نیست ، اما مارک های زیادی وجود دارد که سخت تلاش می کنند این مسئله را تغییر دهند!

 

  • محمد رضایی